Monday, February 26, 2007

Astronauta

Hemma bra, men hemma bäst..

Jag sitter just och, hör och häpna, läser nyheterna på DN.se. Som en följd av denna högst vuxna aktivitet har jag blivit av den uppfattningen att astronauter absolut borde åtnjuta juridisk immunitet- och då givetvis diplomatisk immunitet för eventuell utlandsvistelse.
Den andra tanken som dyker upp när jag läser om den galenförklarade astronautan som sökt mörda en kärleksrival är, att rymden absolut borde vara "off limits" för kvinnor. Det är för det första uppenbart att de får rymdnojja på stubben. Jag menar, köra 14 timmar iförd vuxenblöja för att kunna ge sig i kast med att mörda en brud verkar aningen i överkant. För det andra har jag läst att y-chromosomerna inaktiveras så snart man lämnar atmosfären och därmed inaktiverar produktionen av könshormoner. Jag vågar inte spekulera i följderna, men jag anar svagt att det kan påverka könsdriften och därmed rubba det förutbestämda förhållandet mella kvinnor och män. Kvinnorna skulle kunna få för sig att de ska vara jämstälda med oss män, och så kan vi ju inte ha det. Folk skulle inte få mat.. barn särskilt som inte kan laga sin egen. För män kan kanske laga mat, men det vet ju alla att vi inte har samma familjetänkande som kvinnor. Vi skulle helt enkelt ordna med mat till oss..
Är det här något dåligt?
Jag menar sett i ett större perspektiv..

Jag såg en gång en man på TV (gravt inkapaciterad av diverse genetiska nackdelar). Han var försedd med en apparatus tres miraculous. Den ivolverade någon form av neuro-gränssnitt som tillät dess kontrollör att kontrollera en muspekare med endast sinnet. Illusionism? Trickery? Svarta makter? Tydligen inte.. vetenskapens mirakel..
Min poäng? Jag menar att, eftersom vi alla ska betala medielicens på 1000 dansk i halvåret (i alla fall i Fogh Rasmusens våta drömmar), borde danska staten utrusta samtliga dansk-residerande människor med en dylik apparatus så att man slipper musarm och andra snarlika "nutidssjukdommar"..

Dagens ros går till "Den flygande holländaren".
Om jag har sömnproblem, kan du ta med din dator hem till mig och tillhandahålla en verbal sömntablett?


//

No comments: