Friday, February 23, 2007

vitsord från HBG

Det var ju ett tag sedan jag skrev.. så dagen till ära ska jag sätta ett par ord på pränt (om man nu kan säga så om detta högst digitala medium).

Lige precis som titeln antyder befinner jag mig i Helsingborg, i ett kallt hus.. tänkte annars att det var specifikt för DK, men tji fick jag (det kan ju förstås bero på att mina energikonservativa päron är i trysil).. har ett alldeles prima hus för mig själv. Vilket givetvis betyder att jag i skrivande stund bruger 50 (mer eller mindre)% av min hjärnkapacitet till att tänka ut forskellige sätt att rasera en prominent byggnad så som den i vilken jag befinner mig. Och med rasera menar jag givetvis att tömma den på all nutriv, berusande och/eller värdefull materia. Har faktiskt inte kommit längre på det området än att jag satt i mig en balja kaffe, massa te, bröd, ägg, bullar och grekisk yoghurt.. kanske inte så illa med tanke på den totala tid jag spenderat här..

Nog med snack.. ska se mig om efter något destruktivt att ägna aftonen åt. Innan päronen kommer och jag måste vända en större del av min tillgängliga hjärnkapacitet åt deras håll. Jo visst, jag är man.. om ni nu frågar er hur fanken jag kan göra/ tänka på olika saker samtidigt. Svaret är allt för enkelt. Det kan jag inte. Jag bara skriver som om jag kunde det. Ledsen mina manliga läsare, "we have not crossed the final frontier, not just yet".. men ge inte upp. Jag har hört att man med diverse tantriska metoder kan tillskansa sig en kvinnas mentala förmågor. Möjliga sideffekter sägs vara en avtagande testosteron-produktion hos (den manliga) kroppens testikelceller.

Jag ska passa på att särskilt tacka Anna för de(n) scones hon så frikostigt bakade och bjöd av på torsdagsförmiddagen. Mycket läckra.. utan dem skulle min torsdag varit så mycket gråare. Och.. ja.. tack Rebecka och Madeleine för sällskap, eller något.. Staffan, alltid ett nöje..

Mina sista ord vill jag skicka som förmaning till alla er som ämnar inmundiga alkoholhaltiga (och kanske andra rusgivande) preparat i kväll. Det är den säkraste vägen till helvetet!

Eric out.

ps. skatta dig lycklig om du just läst vad du läst.. det kommer säkerligen snarast bli censurerat. ds.

No comments: