Monday, February 5, 2007

Tankar som kom till mig runt midnatt..

Visst Jenny... jag vet att jag borde sova så här dags om jag ska vara på Uni imorgon kl. 08:00.. men helt ärligt, om den föreläsningen är vad den utgör sig för att vara kommer jag nog sova genom den i vilket fall.

Nykterhet..
Låt oss stanna tid och rum en stund och begrunda detta uråldriga (troligen ursprungliga, här i Odense är det dock inte självklart) uttryck för leda och förfall.
Är det så att man spenderar lika mycket tid regenererandes från det glömskans tillstånd vi kallar 'fyllan' (här efter skrivs det som F)?
Nej, så är det givetvis inte..
Dum fråga..
Hur intelligent är man på F? Har någon tagit sig för att genomföra IQ-test på fulla människor, och om så, har denne person själv erfarit F vid tidpunkten för testet? Jag kan inte svara för någon annan, men jag känner mig då fan så smart under påverkan av olika ämnen..

Hej, jag leker filosof när jag borde forska kring min sömnbrist..

//Eric (din tanke i Odense-natten)

No comments: