Wednesday, February 14, 2007

Snart hög på vulk.lösning..

Ja, som överskriften antyder har jag syslat en del med att laga punktering. Det var ju en vecka sedan jag fick en stabl punktering på framhjulet. Så igår natt kände min cykel att det var dags för bakhjulet, fantastiskt faktiskt. Särskilt som jag skulle hela vägen hem från långtbortistan.. en timme tog det fan och den sista biten var däcket så köttat att jag fick bära cykelhelvetet. En allt igenom karaktärsdanande upplevelse.
Följaktligen var jag uppe klockan sju imorse för att laga skiten och nu kommer Staffan över med sin punkterade cykel för att få lite experhjälp. Man kanske skulle öppna cykelverkstad. Va fan?! Skit i medicin.. det finns massor av odugliga studenter i den här staden som behöver hjälp med sina cyklar. Det blir "blue collar" för mig istället. Om mina föräldrar vore döda skulle de säkert vrida sig i sina gravar.. jag ska ju bli den första läkaren i släkten. Denna ära som ska tillfalla mig. Hyllad i diverse släktalbum och andra analer kommer jag bli. Höjd till skyarna helt enkelt. Min stolta arbetarsläkt.. vilken klassresa..

Altså (nu ska jag spy lite på danskarna- kom ihåg att allt är deras fel), vad är det för fel på min brevbärare? Jag har haft oheliga problem med att få min post som jag ska. Det visar sig att det är för att mitt namn inte stått på min brevlåda. Så nu när jag väl skrivit dit det, då fick jag fem brev på en gång. Man tycker ju att min brevbärare kunde tänka ett steg längre. Visst, det första brevet kanske är lite tveksamt om inte rätt namn står på lådan, men efter fem stycken borde han väl fattat att det inte är en slump att all post till Eric Bekric skickas till samma adress.. förbaskade idioter på posten.

Kemin kallar..
/Eric

No comments: