Monday, June 25, 2007

Klä din säng i PVC..

Jaha. Ännu en Midsommar är lagd till handlingarna..

Jag har spenderat helgen, med förspel, i Eskilstuna och Stockholm (läs: norrland). Hur mycket det än sved att lämna faderlandet under dess mest utmärkande högtid var det faktiskt en lyckad räd in i uppland.
Vi kom till E-tuna på onsdagen under den nobla föreställningen att överraska Emma (kusin) på hennes 18-årsdag. Vi gjorde så med hjälp av alla läckerheter ett kalas skall inhysa. Emma deklarerade på ett tidigt stadium att hon ämnade göra stan osäker samman med några vänner, jag och min bror svarade med att deklarera att vi ämnade göra dem sällskap. Alla detaljer undantagna.. bra afton. Och framför allt, en barriärbrytande afton. Min kusin blev, som traditionen bjuder, oredlig och krossade det som fanns kvar av tabu, psykiska spärrar och hämningar. Samtalsämnena vidrörde delikatesser så som hennes ex sexuella läggning (han är också god vän till Oscar, vilket innebar att även vi hade åsikter.. (han är givetvis gay!)) och huruvida kvinnors libidon i sanning är av samma magnitud som mäns.
Hela aftonen övervägde jag och min bror huruvida det är moraliskt försvarbart att stöta på sin kusins 18-åriga kompisar- beslut saknas. Oscar bestämde sig dock för att göra slag i saken när jag åkt till sthlm, vilket jag hyllar honom för. Så är han heller inte mer än nitton fyllda.. Han förklarar det hela med att Emmas pojkvän gjort bort sig under aftonen (?)(inget sex på månader?) och att han därför blev tvungen att sova hos X. Han lät henne förstå att soffan inte kunde komma på fråga, och hon vek sig under tyngden av hans argument(!).

Vidare till min helg i den knugliga huvudstaden.
Strax efter min ankomst kunde jag tillskansa mig vetskap om diverse företagshemligheter där mina goda vänner Thomas och Jakob arbetar. Jag har dock beslutat att hedra mitt NDA (Non Disclosure Agreement) och inte avslöja något av det jag sett eller hört. Synd att man inte ägnar sig åt industrispionage..
Midsommarafton. Jag tror jag hoppar över midosmmarafton.. inget direkt jättespännande att skriva om det. Jag blev dock stött på av en mycket underlig tjej. Först hånglade hon upp en tjej i vårt sällskap- efter att ha frågat mig om tjejen i fråga var flata. Sedan raggade hon upp mig också och efter att vi hånglat spenderade hon en relativt stor del av kvällen på att berätta för mig att hon ville lära känna mig, prata med mig och vakna bredvid mig imorgon. Det var jag dock inte alls sugen på, så jag var tvungen att neka henne.

Dagen efter midsommar, hemma hos Thomas, ögon beslöjade med bakfylla.
Monolog de Thomas:
*tittar trött ut genom fönstret på det fallande regnet* "Idag skulle man bara kvista över till Chokladfabriken (ett fik, tror jag) och sitta hela dagen med en stor kopp kaffe *säger han med en stor kopp kaffe i handen*. En riktig latte. Sitta och mysa hela dagen. Sen skulle man köpa med sig massor av choklad hem, klä av sig naken, klä sängen i PVC, lägga sig och chokladen i sängen och bara slicka den, av kroppsvärme, halvsmälta chokladen från sin egen kropp."


Snipp snapp snut. Så var sagan slut.

No comments: