Wednesday, June 6, 2007

Dagarna går...

Så sitter man här igen och försöker studera, liksom man har gjort större delen av dagen hittills och större delen av veckan över huvud taget. Hur mycket kan man trycka in i skallen? Det är frågan.

Ikväll tänkte jag att man kunde slappna av med lite fotboll och choklad, Sverige spelar ju mot Island. Sen upptäckte jag att man bor i det teknologiskt retarderade landet Danmark som ju inte visar Sverige - Island alls. Istället visar de någon match med Danmark (logiskt) och Estland - England (inte logiskt). Vad detta faktum har med deras teknologiska utveckling att göra tänker jag inte fördjupa mig i, det är nog mest hat jag känner. Tänkte lyssna på matchen istället, men fotboll gör sig inte alls bra på radio. Dock satte jag igång sr.se lagom till att Allbäck sparkar in 1-0. Tack för den Allbäck.

I övrigt har jag lekt doktor idag och opererat en högriskoperation på min kära vän Jenny. Hon kunde dött, eller iallafall blivit förgiftad. Hon hade en fästing, och satan vad den satt hårt där nere på foten. Som tur var har jag inte klippt naglarna på ett tag, så de fungerade som pincett. Fästingen släppte och alla levde lyckliga i resten av deras dagar, utom möjligtvis fästingen som jag förhoppningsvis hoppade ihjäl... är inte helt säker på vart han tog vägen så jag hoppade lite sporadiskt på golvet.

Buccopharyngealmembran. Vackert ord.

Nu ska Eric snart iväg och hygga sig hos Madeleine med en flaska vin. Jag är bjuden men har ingen lust, är helt sanslöst trött. Kommer antagligen somna inom en timme. Konstigt det där med sömn; får man inte nog så blir man trött, får man för mycket så blir man också trött. Inte ens när man fått de 8 timmar som doktorn rekommenderar känner man sig på topp. Jag kanske lider av någon sorts kronisk trötthet, Mira brukar påpeka detta då jag vid 22-tiden börjar gäspa och peka mot sängen. Hon är en nattmänniska. Jag är en trött människa. En trött människa som ska försöka pressa ut sin sista energi och ta in några viktiga sidor om muslkers och nervcellers histologi innan han ska sova.

Gonatt

No comments: