Tuesday, February 10, 2009

Sesam, damma dig!

Vakna till liv du ynkling bland bloggar!
Härmed blåser jag dammet av denna forna ordens boning så att den än en gång kan leva och andas!
Härmed livförklarar jag dig, 'Hjälp, jag har blivit dansk!'!

Äntligen en morgon då diciplinen min inte svek. När jag gick och la mig igår tänkte jag i mitt ambitiösa sinne att jag skulle ut och springa när jag vaknade..
Klockan slog 06.30 och Kaizers Orchestra väckte mig. .
Inte fan hade jag någon lust att ge mig ut i mörker och kyla för att tillfredställa egot mitt! Men efter att framgångsrikt betvingat min sömnighet i tio minuter verkade det inte bättre än att jag faktiskt vaknat med någon form av självdiciplin i behåll och en löptur tycktes oundviklig. Mycket riktigt fann jag mig själv, tio minuter senare, iklädd løbtøj på gatan utanför huset.

Min löptur innehöll följande höjdpunkter:
  1. Efter cirka fem kilometer närmade sig en parkbänk cirka tjugo meter bort. Jag kom närmare endast för att upptäcka att det i själva verket var en kvinna (måste varit en danska*) gåendes med två hundar. Typiskt sånt som får en att betvivla kvaliten av ens synsnerver.
  2. Med omkring halvannan kilometer kvar att springa råkar jag ut för följande moralknäckare: Jag- mer eller mindre simultant- får ont i vaden, blir hungrig och bajsnödig.
* Som bekant har endast danska kvinnor den medfödda förmågan att förkläda sig själv och sina två hundar att se ut som en parkbänk.

En av anledningarna till att jag valt att blåsa dammet av den här gamla skorven till blogg är givetvis att jag snart kommer att tillbringa omkring tre veckar som ensam herre i huset. Herr Rehn finner nämligen för gott att resa till Indien Onsdag natt. Med anledning av detta kommer han, eller kommer han inte, att berika vår tillvaro med någon form av resedagbok. Därför måste jag skriva hemmifrån för att kontra. För att bevara balansen, eller likvikten om man så vill, i internet-forumens värld.

Nu måste jag snurra in i min stålmannentelefonkiosk och byta om från morgontrött/-kåt/-ordglad grottman till ambitiös Centralnervsystemslärande student!

Puss!

No comments: