Friday, February 27, 2009

Åh goa Goa!

Framme i Goa. Första intryck: varmt, lugnt, skönt, soft, glassigt, mysigt, sandigt. Till skillnad från storstädernas stressiga biltrafik och allmänt pulserande tempo är Goa en välkommen avslappning! Nu är det för varmt för att vara i solen så jag beslöt mig för att försöka trycka ur mig ett par vettiga meningar. Vet inte hur långt jag kommer eftersom ACn här inne inte funkar och dehydrering är ett stundande faktum.

Tågresan till Bangalore gick iallafall utan problem och tåget var klart finare än mina fördomar låtit mig inbilla mig. Toaletten var dock öppen ner till spåret, vilket förklarar den påtagliga urindoften på stationen. Av detta lär vi oss att inte gå på toa när tåget står stilla.

Brölloppet var en stor succé med många färger på både kläder och människor, tre dagar med ceremonier av alla de slag och traditioner (Miras pappa hög bananträd för att bevisa viriliteten i deras stam), en massa dans och även en öppen bar. Nice. Det var en överväldigande upplevelse och jag är väldigt glad att jag offrat de tre veckornas modul 9 läsning för att vara här :)

Ännu en lång tågresa och en kringelikrokig taxiresa senare ankom vi till Palolem i Goa där vi ska spendera merparten av vår resterande tid i Indien. Vi bor i princip PÅ stranden i någon sorts temporärt uppsatt bambuhydda som dom tydligen river ner och sätter upp varje säsong pga. monsuner och skit. Några snabba steg på morgonen genom restaurangen tar oss direkt ner i sanden och sedan till vattnet som är nånstans mellan 20 och 25 grader varmt. Sol och bad är nice, finns väl inte mycket att säga om det. Imorgon ska vi besöka nån sorts Silent Disco där alla dansar omkring med hörlurar, tydligen tystnadslag i Goa efter kl. 23. Stället påminner om det där tältet som fanns på Roskilde nåt år. Ska bli skoj!

Nu börjar den värsta värmen lägga sig, så jag ska smörja in mig och bege mig till havet. Bilder kommer senare, vi har en snubbe med systemkamera med så några borde bli bra.

Hoppas alla har det bra där hemma i regnrusket! Saknar er alla!

Över och ut!

PS. Eric: Tärningsboken var väldigt intressant. En tvåa sa till mig att skriva detta inlägget.

No comments: