Tuesday, March 13, 2007

Sjukling 'on chocolate'

Jag funderar på om Odense har en aura av otur som påverkar mig. Cykeln var ju tlls helt nyligen helt kaput. Cykel lagad, nu är det jag som är kaput. Har varit sjuk nu sedan 'I don't know when'. Måste laga mig själv nu, tycks det. Chokladkakesmet kanske hjälper, vi får se snart. Har nämligen satt i mig en hel skål av nämnda substans. Konstant ätande ingår i min egenhändigt sammansatta huskur.
Kanske kan lägga på mig några kilon..
Det finns män som tänder på feta kvinnor och som låter dem ligga ner hela dagen för att göda deras feta bukar bortom fattningsförmåga. Man borde kunna hitta en kvinna som har liknande avsikter. Det passar bra med min huskur.
Om man ser sakligt på saken finner man nog många sådana kvinnor. Jag menar, hur många hushåll kan man inte finna där mannen sitter på sin feta röv och kvinnan lagar mat åt honom. Som sagt, om man ser sakligt på det. Men man måste nog tyvärr ta med andra fakta i beräkningen är jag rädd. Mitt sökande slutar nog, tyvärr, inte vid första bästa förtryckta husfru. Men möjligen kan jag finna en som kan tänka sig att föda och göda mig tills jag mår bättre. Sen kan jag bli fit igen och betala min 'skuld' till min matkokerska.

Jag är rädd att jag måste klara mig på egen hand den här gången. Men min plan arkiverar jag till nästa gång jag blir sjuk.

Vad är det med Odense och sitt förbaskade vatten. Varför försvinner det inte? Jag menar, det har inte regnat på allvar på länge nu. Och ändå rinner inte vattnet undan. Jag drömde till och med om en vattenfylld gata på vilken Måns, min bror och jag skulle tävla. Tävlingen innefattade någon form av simmning under vattnet och brottning om man kom ifatt någon. Måns ville alls inte ta hänsyn till det faktum att jag inte kan vistas under vatten.
Tyder inte det på att jag har fått någon form av trauma från vattenmassorna? Va?
Dags att sova bort lite trauman..

No comments: