Wednesday, March 14, 2007

Organiserad misshandel...

..även känd som Muay Thai. Eller bara ett box-pass på MOUH (Motionsklubben på Odense UniversitetsHospital). En och en halv timmes regelrätt misshandel mot lår. Inte alls kul att stå där med en mits och så ska 12 personer sparka 10 sparkar var mot lår/knä. Ont gjorde det. Speciellt när Måns drog på... satan i gatan vad han sparkar hårt. Vi diskuterade lite och kom fram till att jag sparkar för att få poäng (precist och inte så mycket kraft) och han sparkar för att bryta ben. Olika tekniker för olika ändamål. Om jag fortsätter på boxen så kanske jag får hårdare sparkar också, och då blir jag ju nästan lika elak som Måns. Sen kan jag ju lära honom teknik. Då blir vi båda übermensch. Lite som Arnold. Eller Steven Seagal.

Fast Seagal är mest tjock.

Ikväll ska jag och Martin se Attack Force med ovannämnda elit-skådespelare (Seagal, inte Arnold) och dricka öl. Tanken bakom ölen är att på måndag börjar tentaplugget och då får man ju hålla två vita veckor, vilket betydet att man måste balansera lite nu med att få ett försprång... hamstra lite liksom. Det är planen för kvällen iallafall... eventuellt ska jag till och med diska lite. Sån housewife jag är.

Just det, tillbaka till Box-passet. Det var en övning då man skulle göra upphopp och sen direkt lägga sig ner på mage med armarna rakt fram och sedan på rygg med armarna sträckta. Denna rörelse, från mage till rygg, gjorde att (för den ovane (mig)) fötterna liksom skrapades mot golvet vilket skapade såna små "bränn"sår. Ni vet såna som svider som satan. Såna fick jag på min högerfot. 5 stycken. Plus skoskav från balen (som fortfarande inte läkt). Det jobbigaste är att när man har strumpor på sig så typ varar såren fast sig i strumpan så när man sen tar av sig dom så får man med en bit av sårskorpan. Det är kanske är därför dom tar sån tid att läka... borde nog åka till apoteket och köpa skoskavsplåster. Men jag orkar inte. Det är för långt. och för mycket smärta. Sån riktigt störig smärta... inte som blåmärkena på låren efter Måns sparkar, det är tung och manlig smärta. Detta är bara svidigt och jobbigt. Usch för sånt. Lite som en bitchslapp vs en knytnäve.

Här är en bild tagen nu (ca 24h efter misshandeln ägt rum).
Ska nog gå barfota imorgon.

No comments: