Saturday, February 2, 2008

Gubbrock och garderober: En studie i sentida Deep Purple-entusiasm

Jag sænder live från SDU. Varfør? Jo, næmligen før att det oskyddade nætverket hemma hos oss antingen a: blivit skyddat, b: inte ær starkt nog før att min dator skall plocka upp signalen eller c: bara ær allmænt tråkigt.
Den glada nyheten ær førstås att mina underbart nordiska vokaler ær på godaste dansk och jag førvæntar mig att bloggen klommer att framstælla dem som de små læckra keso-bakelser de onekligen ær.


Jag och Calle har alltså flyttat nu. Permanent flytt vår kos från Glanshatten. Vi residerar nu på Nyborgvej 77 och vårt herravælde dær har redan haft påverkningar på grannskapet. Det har bland annat kørts med flyttbilar (något som, jag i førbifarten lade mærke till, genererade en sur blick från herren under oss (som før øvrigt tycks spendera større delen av sin tid med att køra bussar)), spelats arg musik, etc. etc.
Denna førmiddag har jag spenderat skruvandes, spikandes och stånkandes på en garderob av finaste IKEA-standard. Detta mitt dagsverke ackompanjerades givetvis av Deep Purple. I bar øverkropp har jag således før førsta gången utforskat denna musik, skriven av gubbrockarnas gubbrockare..
Carl har, sin vana trogen, flytt landet før att begå hor och i størsta allmænhet ægna sig åt syndfulla aktiviteter. Han har føljaktkligen læmnat mig att basa øver nybyggnationen, en uppgift jag tagit mig an med størsta hængivenhet.
Den 16/2 (sextonde februari før er som inte læser sifferspråk) firar vi med pompa och ståt den nya kolonin på Nyborgvej. Alla som kallar sig mænniska, alternativt anser sig i størsta allmænhet tillhøra stamen ryggradsdjur (lat: vertebrata, understam till ryggstrængsdjur), uppmanas infinna sig med rikliga mængder medbragd dricka!

Før relaterad læsning:
www.avlegaliserahor.se

Eric out

No comments: