Wednesday, January 23, 2008

Ollonhatten gör skäl för sitt namn

Tydligen kan man inte sälja lägenheten för mer än man köpte för. Eller snarare, man kan inte få tillbaka mer pengar än vad man köpt den för. Samtidigt så får man inte sälja den för mindre än 11500kr. Så om jag avtalar lägre med en köpare så måste jag själv betala mellanskillnaden. Om då mellanskillnaden är större än vad jag betalat för lägenheten från början så förlorar jag alltså pengar på att sälja min lägenhet. Logiskt va? Jag tar mig tid att söka upp någon som vill flytta in på detta gudsförgätna kollegie - och jag hittar faktiskt någon, mot alla odds. Jag går ner i pris för att han ska välja just min lägenhet framför de andra 5 som också säljs, och han nappar. Sedan får jag reda på att jag endast kan få ut en bråkdel av detta, då jag köpte lägenheten snuskigt billigt, OCH att jag ska betala mellanskillnaden mellan standardpriset och vårt avtalade pris. Mellanskillanden mellan vad jag får den sålt för och hur mycket jag får ut går såklart till kollegiet till "viktiga saker" och jag citerar får Förman: "De går till ett gott ändamål, så som brevlådor och sånt. Det är inte som att vi super upp pengarna." Detta hör jag från danskmagad dansk (läs: tjock) iklädd endast boxershorts, som kl. 13.30 yrvaket öppnat dörren för mig då jag väckte honom ur hans sömn. Är det NÅGON som kan festa upp mina pengar så tror jag nog det är han faktiskt. Och fuck deras brevlådor. JAG säljer MIN lägenhet. Är det inte MINA pengar då?. Å andra sidan är det bara pengar. En FADL-vakt eller två. Men jag är arg. Jag är väldigt arg! Nu ska jag lugna mina nerver och sedan ska jag gå till Kollegieboligselskabet imorgon och försöka reda ut saker och ting. Jördnot!

No comments: