Saturday, September 8, 2007

Stjärnor på Glans..

Jag sitter och tittar ut genom mitt fönster på ett gäng danska fyllon.. danska fyllon som slåss med latexvapen och leker med en pilatesboll. Jag har aktivt valt att inte delta i folkfesten som utspelar sig på gården. Jag fruktar nämligen att mitt intelekt skulle lida irreparabel skada, vilket i sin tur, med största sannolikhet, skulle få allvarliga konsekvenser för mitt sociala liv. Dansk latexfest? Nej tack!

Istället tar vi en tripp 'down memory lane'. Närmare bestämt till torsdagkväll..
Kvällen som hade allt! Förfest som drog ut på tiden med det angenäma resultatet att vi missade koncerten som skulle vara huvudnumret för kvällen; en full Carl Rehn som ligger på golvet och skrattar sig salig över att en vuxen man kan föra Stockholmsdialekt (Annas käre far för övrigt); dans och annan gamman; Carl som agerar mästertjuv (stöld av någon form av spelbräde från smaklösa..) samt en mycket romantisk halvtimma liggandes på en cykelväg tittandes på den fantastiska stjärnhimmeln. Jag och Carl.. hopplösa romantiker.

Ännu en gång präglas Odenses uteliv av total avsaknad av Carl Rehn. Lund lyckades, för andra helgen i rad, locka dit honom på bekostnad av mitt och otaliga andras sociala tillvaro här i Danmark. Carl, I salute you! Må din återkomst komma snart!

Dags att göra sig vacker..

Eric out

1 comment:

Gojan said...
This comment has been removed by the author.