Wednesday, September 12, 2007

Projekt: Hur länge kan man överleva på det man har i frysen + 55DKK?

Som ni alla vet så är studenter fattiga. Jag är inget undantag, om än mest för att jag är lat och inte har pillat CSN ännu. Utöver det så har jag åkt till Lund två helger i rad och trots att jag fick en del sponsring (tack Johanna) så ekar det tomt i kassan. Närmare bestämt -353,93DKK. Man skulle kunna tro att jag då kan överföra pengar från Sverige. Men icke, för där står -22,49 SEK

Sad but true.

Nåväl. I väntan på pengar måste jag därför gå över det jag har och följakligen anpassa min ekonomi efter detta. Så vad har jag? Jo. Jag har 55DKK och €0.50.

Vad finns i frysen då? Jo, där finns en del chili con carne, en vitlöksbaguette och ca. 1k gröna ärtor. Jag räknar med att leva på det i några dagar. Igår var jag på Netto och köp...JAHA! Nu kom Max och sabbade mitt projekt. "Nu har du fått lön. Yada yada." Nu har jag helt plötsligt en massa pengar.

Inte kul längre. Vill inte vara med. Ska iväg och köpa något dyrt för att trösta mig själv.

Ses.

No comments: