Saturday, September 15, 2007

Marx (the)

Jag har just upptäckt att jag, till min stora glädje, delar födelsedag med den store Marx- ett komiskt geni och en narr av första klass! Detta är i sanning ett gläjdens ögonblick som måste firas med en smärre tribut till mannen med mustaschen.




För er som är förvirrade och möjligen trodde att jag pratade om Karl Marx- politisk teoretiker som, tillsammans med Friedrich Engels, 1848 skrev och publicerade Komministiska Manifestet- följer här en bild av honom, för att undvika förvirring.


Är det bara jag, eller har vår gamle vän en förförisk blick?
Marx är även författare till andra tunga titlar så som "Das Kapital", ett måste i den kommunistiska bokhyllan.
I rättvisans namn kommer här även en bild på hans kollaboratör.


Jag avslutar med ett citat av Marx, vilken av dem får ni själva lista ut.
-I have had a perfectly wonderful evening, but this wasn't it.

Tack och hej.

No comments: