Thursday, May 31, 2007

En klippa

Tyvärr tycks det som om Rockys ända goda egenskap i ringen är att han kan ta stryk som ingen annan. Jag menar.. hur många slag atar han egentligen?
Och en sak till.. hade inte boxarna kommit på garden ännu när nu Rocky utspelar sig? Gard är ju för fan en grund inom all sport som har med ont att göra!

Förutom tenta ligger deffning på schemat.. tidig löptur imorgon och sen mer plugg.
I helgen ska jag förlikas med delar av min, minst sagt, knasiga släkt. Min farmor.. jehovas vittne, och högst underlig. Men humor har hon fan! På de senaste femton åren har hon hälsat på oss i HBG en gång, och då var jag inte ens hemma. Hon har till och med åkt till danmark utan att komma förbi. Jag talar här om en kvinna som bor i Eskilstuna, ganska nära stockholm för er som inte vet (Är du skåning? Eskilstuna ligger i Norrland. Ok?). Det är något av ett mysterium för mig faktiskt. Nåja. Nog om gamla gummor.

Jag har känt mig aningen poetisk på senare tid.. kan inte riktigt svara på var det kommer ifrån. Man bör förstås aldrig utsätta någon för mina kreationer. Mina verk brukar inte nå allmänhetens öron, och väl är väl det. Det skulle deklareras att poesin är död. Folk skulle tappa hoppet på att någonsin vakna i en bättre värld.. kärleken är död skulle det skanderas.

Jag läste idag att rasismen ökat i sverige.. news?
Jag fattar inte.. vad är det för fel på folk?
Det här med nationer är ju bara en illussion.. är det inte dags att vi inser att vi måste dela med oss av det vi har. Förhållandena kan svänga när som.. skulle inte vi vilja att det fanns en plats vi kunde komma till där folk hade det bra..? folk som ville dela med sig av sin välfärd.. hur kan någon som bor i norden med gott samvete säga att vi inte borde släppa in flyktingar i våra länder, för att vi kanske riskerar vår välfärd. Kom igen! Vi vet både du och jag, att det ska en naturkatastrof till för att vi ska behöva ge upp våra TV-aparater och datorer. Vilket i och för sig, tack vare jätten i väster, inte är särdeles långt borta.. jag bara väntar.
Människor som berövats fred och sina hem på grund av västvärldens invasiva politik kommer till vår dörr och knackar på. De säger inte att de vill att vi ska försörja dem, de vill bara ha någonstans att bo.. någonstans där man inte riskerar att bli sprängd i bitar, eller att svälta ihjäl. Är det för mycket begärt.. Det vill inte ha något gratis, de vill göra rätt för sig, precis som du och jag. Hell, många invandrare tar jobb som svenskar inte vill ha. Och folk påstår att de tar våra jobb.. skitsnack. De som har utbildning får ju fan inte ens en chans att utföra det jobb de tränats för.
Vi i den vita rasen.. vad tror vi egentligen att vi är? Vi är i minoritet här i världen. Om vi delar med oss nu kanske vi inte blir slaktade sen när alla andra fattar att det finns liv efter USA. De förenta staterna är inte ett av mänsklighetens prerekvisit. Jag fattar inte att världen styrs av ett förbaskat U-land...

No comments: