Saturday, May 15, 2010

Fyll resväskan med gummi, nu ska vi till Thailand!

Värmen i Georgetown är svettig och klam
Dropparna ymnigt rinner
När svetten lackar fylls vi av skam
Ens sex-appeal hastigt försvinner

Calle har altså lämnar desa sydliga breddgrader för fyra dagar sedan till fördel för studier och annat värdsligt trams och flams. Kvar är mitt eget svettiga jag och min käraste. Vi har jobbat oss upp något, via Cameron Highlands djungel och the-plantager (där vi kunde känna oss som regelrätta engelska kolonialherrar blickandes ut över de mörkhyade the-plockarna trälandes på ackord), till Penang, åter igen. Den här gången är jag dock i Georgetown, vilket efter min mening är en grym stad, trots att den ger mig en bankande huvudvärk mestadelen av tiden. Vi stannar två nätter till och sedan är det Viva Las Thailand som gäller! Vi sucktar illa efter billig öl, vita stränder och mörkhyade småpojkar, fast det sista är förstås enkom Kirstines last då jag naturligtvis inga köttsliga lustar känner av =)

Viva Scandinavia!

4 comments:

Calle said...

It's good to have land.

Anonymous said...

What I don't realize is the reason why your blog is actually not a lot more liked right now. You're very intelligent.
Your opinions relating to car rental united states hertz, helped me
see it from a lot of unique aspects. It is like visitors are not fascinated except it is a thing that
is connected with Ronaldo! Your information is outstanding.

Keep up the nice job!

Also visit my blog ... car hire bilbao

Anonymous said...

I came here because I spotted a twitter update of Leonard on hotwire.
com car rental reviews making reference to this webpage and
I am glad I made it here.

Here is my blog ... car hire at malaga Airport

Anonymous said...

I haven’t been here for a while as I thought
it became monotonous, however the recent couple posts are good
standard so I guess I will add the site back to my daily bloglist.
You have earned it, buddy :)

Here is my web-site ... Alicante Car Hire