Sunday, November 4, 2007

Smaken från den där woken börjar bli lite besk. Det i kombination med allmäna påtryckningar från pöbeln (ett lumpet mish-mash av människor från Odense, Lund och Uppsala) har nu fått mig att bryta den mer än en månad långa tystnaden.

Nu slutar officielt vårt sommarlov..
Den allmäna inställningen fram tills nu har varit ungefär den att vi knappt börjat läsa igen ännu. Det klart. Det kan ju hända att man får den inställningen nedtryckt i halsen när man får reda på att man kört på tentan vi just skrivit. Det vore något. Med tanke på att jag, på epidemiologi-delen, chansade på- get this!- 5.5-6 av 6 frågor.. känner att jag står på ganska tunn is där faktiskt. Och Svend Juul (ökänd författare till Epidemiologi og Evidens- denna biblars bibel) kommer stå under när isen bryter.. jag sitter och våndas för att jag ska få ett långt mail innehållandes en diger lista på diverse tjänster jag ska utföra åt diverse undervisare för att jag ska bli godkänd.

Idag har jag, nästan, frivilligt förvandlat min hjärna till mos. Metod? X-antal sidor anatomi innehållandes stora multiplar av x-antal ord som skall läras. Men va fan.. det är ju inte precis som om jag har något annat liv att tala om. Carl-Henrik har ju inte precis brottom hem från Lund :-(


Och nu lite vimmelbilder från "beachpartyt" i fredags


Jag ser fyra öl.. hur många såg dom?




Måns är verkligen hopplös runt damerna..


Sausage fest?


För mer trivia om beach parties:
www.sausagefest.dk

Eric out

No comments: