Friday, April 30, 2010

Hjälp, jag har blivit Malay!

Efter ett par härliga dagar i London har jag nu, vulkan till trots, kommit iväg till varmare breddgrader. Jag sitter och svettas inne på ett internetcafe i Kuala Lumpur.

Jag och Don Carlo testar för första gånge 'couch surfing', vilket lett till att jag blivit inkvarterad hos en kvinna vid namn Candy som residerar i någon form av gated community. Men det ser ut att bli strålande!

Jag har redan tryckt i mig en måltid från en ljummen buffe. Jag förväntar mig inget mindre än rummlande magar och en paniskt knipande ringmuskel.
Dagens andra bedrift var att bli stött på av en malaysisk man iförd 'överskägg' (som det så fint heter på god dansk; låter förstås, läst på svenska, mer som en slags 'uberskägg') under och efter ett toalettbesök. Jag hoppar över detaljerna, i alla fall i detta medium.

På återseende!
/Resenär

No comments: