Saturday, May 10, 2008

Saknar alibi för natten..

Så.. medans mina kära vänner dansar sig bort i Odense-natten har jag själv valt att bege mig till min kära boning.
Varför?
För att jag inte har game!
Trist att erkänna det, men det är helt enkelt inte lika kul att gå ut om man inte är singel. Visst visst. Det ÄR kul att festa med polarna. Men kom igen. Det är roligare när man är singel. Man har ett syfte, en övergripande anledning till varför man går ut. Och det där med att man diggar att festa med kompisarna, det låter väl ganska bra att säga. Men egentligen är det bara game man är ute efter. Jag måste säga att jag vilar säkert i min förvissning om att jag inte tappat det, blivit gammal etc. etc. Jag är helt enkel inte singel. Mysteriet löst.

Annars händer det ju en del. Madeleine bor nu hos mig och Calle. Nåja, mest hos mig kanske.. Det, måste jag tillstå, är bland det trevligare som inträffat på ett tag. Fast för tillfället är hon förstås på humanitärt uppdrag i Lund. Så jag kan sova, för en gång skull. Har inte riktigt vant mig vid att dela säng med någon på längre sikt.

Årets lågvattenmärke nåddes idag när jag, mer eller mindre passivt, beslutade att inte åka till Roskilde. Stort beslut i mitt liv som löst grundar sig i ett par olika faktorer. Bland annat att antalet personer jag känner som ska dit understiger ett absolut minimum. Fem år i rad på roskilde, det bjuder egentligen upp till ett sjätte. Om inte annat så bara för att bättra på min väderstatistik. Det har ju varit dåligt två av fem år. Det duger ju inte!

Peace out
/E

ps. ordvitsen i överskriften kanske är pinsamt uppenbar för somliga.. men inte helt ofyndig om jag får säga det själv =) ds.

pps. puss. ds.

2 comments:

Unknown said...

Eric, Din rackarns buse. Vad gör du nuförtiden? Varför hör du aldrig av dig? det var alldeles för länge sen vi sågs! Nog med homoerotik, Hur får man tag på dig? telefon, mail? Jag ska bila Danmark om två veckor, ses? Det är en grym idé tycker jag. //Anders

Unknown said...

Btw så kan man med fördel nå mig på aanderscarlsson (at) gmail (punkt) com. ja, med två a.