Sunday, December 16, 2007

Likfärs och en rullande korvkiosk (och en gnurra lägenhet)

Nu är det fastslått. Nyborgvej skall invaderas av två av de mest ruttna och ohederliga karlar mänskligeheten någonsin skådat (enligt rykten hånglade vi igår också (med varandra), men det visade sig vara elakartat tjatter från en viss Mira). Vi har just skrivit under kontraktet för den lägenhet som snart är vår! Glädjen är oändlig och vi har firat det med en skål vatten som påmminer oss om vår bakfylla.

Den gågna veckan har verkligen varit berikande på så många sätt och vis. Främst talar jag här om den pågående dissektionen. Två gånger har 80 ivriga studenter samlats i samma rum denna vecka för att med skalpel, sax och pincet gripa sig an det krävande, och stundvis motbjudande, arbetet att gröpa ur ett gäng människokroppar. Jag tror desvärre inte att jag kan avslöja andra detaljer om jag ska kunna undvika en rättslig process som följd av att jag bryter min tystnadsplikt.. (hur viktig är inte jag?) Vad jag dock kan gå närmare in i detalj på är den köttfärs Hr. Rehn och jag skulle tillaga i fredags. När jag glad i hågen står och vänder köttfärs och lök i pannan är det något som slår mig.. doften köttet genererar är oroväckande lik den doft Kadaver 11 ger upphov till. Sen slog något annat oss.. att det nog desvärre bara var vanlig jävla köttdoft. Ouch helt enkelt. Jag vill gärna att min köttfärs och Kadaver 11 inte har något med varandra att göra.

Nu till något mer lättsmält..
I fredags cyklade jag glad i hågen in i stan för att lyssna till fager körsång (Jenny och hennes skönsjungade körvänner). På vägen får jag syn på korvmånglaren (Pölsemanden på go' dansk) som nog var på väg hem efter en tröttsam, korvsäljande dag.. i sin korvmoj. Och med det menar jag att han körde sin korvkiosk. Jag måste säga att jag först blev lite paff, men efter ett par terapisessioner och mycket bearbetning har jag kommit att acceptera fenomenet mobila korvkiosker.

Nä.. nu får det vara nog. Ska snart kolla på Pumping Iron med tyskbrytande-ni-vet-vem inne hos Calle.

Eric out

ps. För er som undrar vad en gnurra är, så är det som en gnutta.. fast med lite mer karraktär. ds.

No comments: